Selena Gomez: Nic o mnie beze mnie (2022) Recenzja filmu – Głębokie zanurzenie w umyśle Seleny Gomez

Często o życiu popularnych celebrytów chodzi o wiele więcej niż na pierwszy rzut oka. Selena Gomez przeszła z dziecięcej aktorki i popularnej piosenkarki do kogoś, kto jest tak samo bezbronny jak reszta z nas. W dzisiejszych czasach jej fani znają Selenę jako aktorkę, piosenkarkę, a także kogoś, kto podnosi głos w wielu ważnych sprawach związanych ze zdrowiem psychicznym i dobrym samopoczuciem wśród młodzieży.
Selena Gomez: Nic o mnie beze mnie (2022)

Selena Gomez rozpoczęła swoją podróż w branży aktorskiej w wieku 10 lat, kiedy po raz pierwszy zagrała w dziecięcym serialu Barney i przyjaciele. Po obejrzeniu, jak potoczyło się życie wielu dziecięcych aktorów Nickelodeon i Disneya, można śmiało powiedzieć, że bycie niezwykle sławnym w branży rozrywkowej w młodym wieku ma wpływ na umysł.

Przez lata w branży Selena próbowała grzebać między karierą zawodową jako piosenkarka i aktorka, a życiem osobistym, w którym zmaga się z wieloma problemami ze zdrowiem psychicznym, takimi jak toczeń i choroba afektywna dwubiegunowa. Wiele powiedziano o życiu osobistym Seleny Gomez, a przede wszystkim o jej burzliwych relacjach publicznych z piosenkarzem Justinem Bieberem.

Najnowszy film dokumentalny Apple TV+ Selena Gomez: Nic o mnie beze mnie cda próbuje odejść od swoich romantycznych związków i ma na celu rzucić światło na złożoną relację Seleny z jej umysłem i to, jak czasami walczy o przetrwanie. Dokument rozpoczyna się w 2016 roku po ostatnim oficjalnym rozstaniu Seleny z Bieberem, po tym, co było relacją jednorazową, która trwała przez lata.

Po zmierzeniu się z wieloma wyzwaniami w życiu osobistym, Selena zmaga się z nowo odkrytymi problemami walidacji, w których czuje, że nie jest wystarczająco dobra. Piosenkarka się załamuje, co z pewnością wprawi widzów w emocjonalną króliczą dziurę. Selena następnie realizuje swój profesjonalny harmonogram z trasą Revival Tour 2016 tylko po to, by nagle ją zakończyć z powodu żniw, jakie odbiły się na jej zdrowiu psychicznym.

„Mój umysł i ja” rozwija się, aby podkreślić różne problemy, z którymi Selena zmagała się przez lata, a które dotyczą lęku i depresji, zanim jej choroba autoimmunologiczna – toczeń – wybuchła. Choroba ostatecznie spowodowała niesprawność jednej z jej nerek, co doprowadziło ją do przeszczepu nerki. Piosenkarka dzieli się tym, jak ostatecznie zdiagnozowano u niej chorobę afektywną dwubiegunową, która staczała jej życie w dół.

Selena Gomez: Nic o mnie beze mnie

Selena Gomez: Nic o mnie beze mnie cały film nie przenosi żadnego z upadków Seleny, ale próbuje pokazać, jak piosenkarka walczyła z tym wszystkim i przeistoczyła się w osobę, którą jest teraz. Od prób przypomnienia sobie dzieciństwa, kiedy odwiedzała swoich sąsiadów, szkołę i przyjaciół, po wspominanie jej relacji z ojcem, który był nieobecnym rodzicem, ale przez lata naprawiał swoje relacje z nią.

Film, trwający 95 minut, pokazuje złożoną podróż, jaką przebyła Selena, aby zaakceptować swoje problemy ze zdrowiem psychicznym i znaleźć sposób na radzenie sobie z nimi najlepiej, jak potrafi. Podkreśla swoje zmagania, ale rzuca światło na to, jak stara się poprawić sytuację.

Selena zmieniła swoje życie po jednym z najbardziej depresyjnych epizodów, który miał miejsce w 2018 roku, kiedy została przyjęta na odwyk, aby wyleczyć się z efektów ubocznych chemioterapii i diagnozy tocznia. Pod koniec filmu dokumentalnego widzimy, jak Selena wykorzystuje swoją platformę i zasoby, aby rzucić światło na problemy ze zdrowiem psychicznym wśród młodych dorosłych.

Selena kończy dokument z poczuciem akceptacji dla swojej sytuacji, mówiąc: „Myślę, że musiałam przez to przejść, aby być tym, kim jestem, a potem będę przez to przechodzić. Ale jestem naprawdę szczęśliwa”. Film nie jest lekkim zegarkiem dla osób, które cierpią na myśli samobójcze i problemy ze zdrowiem psychicznym. Niektóre sceny emocjonalnego niepokoju będą działać jak wyzwalacz, zalecana jest dyskrecja widza. Jednak ten film kończy się lekkim tonem, a Selena znajduje się w znacznie lepszej przestrzeni niż miejsce, w którym zaczęła. Podkreśla to wagę zajmowania się problemami zdrowia psychicznego i pochwałami dla Seleny za pokazanie jej wrażliwości na świat, gdy zmieniła swoje życie.

Gdzie obejrzeć cały film Selena Gomez: nic o mnie beze mnie



Next Post Previous Post